Auto on ikka üks hea asi. Saad liikuda täpselt siis, kui sa ise seda tahad. Saad planeerida kõik nii nagu ise tahad. Vajadusel saad teha põiked ühte kohta ja teise kohta. Tuleb vaid arvestada teeoludega ja teiste liiklejatega. Sellel talvel saan mina ka lõpuks talviseid "rõõme" nautida, süda kipub ikka aeg-ajalt värisema, aga usun, et see on pigem hea ja tuleb kasuks. Üldiselt olen ma rahulik liikleja, kihutada pole mul vaja. Aga vahel juhtub nii, et kui nihu läheb, siis juba läheb.
Suvel lõi mul autol korra põlema akutuli, vähemalt nii ma arvasin, ühtegi teksti ekraanile ei tulnud. Laadisime öösel akut ja rohkem seda tuld ei tulnud... eilseni. Tegelikult oli tookord see tuli ilmselt see, mis viis auto remonti detsembris (kuna tuld nägin vaid ühel päeval, siis ma ei kiirustanud ja arvasin, et üleliigne müra ja kolin on normaalne... (nii arvavad vaid need, kes ei taha vist tunnistada, et see pole normaalne)). Enne jõule sai auto korda, maksis omajagu, aga kõik toimis. Majanduslikult tekitas see detsembrisse väikese augu, aga tundus, et jaanuaris saan selle tasa ja ei pea hoiuse kallale minema.
Eksisin.
Möödunud nädalal hakkas viskama teksti, et peaks kontrollima õlitaset. Härra kontrollis. Oli nagu vähe, aga mitte liiga vähe. Vahel viskas selle kirja, aga mitte alati. Mõtlesin, et lasen kodus vennal õli juurde kallata (õlide ja filtrite vahetused said ju 7 kuud tagasi tehtud). Virumaal aga selgus, et õlidega ei ole ka nii lihtne, neid on mitut sorti ja kui ma ei tea, mis õli seal on, siis ei tasu niisama juurde valada. Ja ma ei teagi. Auto ei ole mul esinduses remondis käinud, niisiis ei ole mul ka täpseid andmeid, mida valati või ei valatud.
Ja siis eile sõitsin Tartu poole. Olin just Jõgevalt välja jõudnud ja tekin veidi äkilisema kiirenduse möödasõiduks (olin mõni sekund veidi otsustusvõimetu ja sellest see äkilisem kiirendus). Ja sel hetkel lõi põlema mootorituli ja ekraanile kiri "depollution system faulty" ja see võib tegelikult tähendada kes-teab-mida. Sõitsin veidi arglikumalt koju ja Härraga rääkides jõudsimegi järelduseni, et ega muud ei ole, kui minna diagnostikasse ja asi kindlaks teha. Võib-olla on tahmafiltris häda, aga v-o läks mõni süüteküünal läbi või kes teab, mis veel võis juhtuda.
Helistasin täna tuttavasse kohta ja homme lõuna ajal viin auto sinna. Hakkaski sel kuul väike ülejääk palgast tekkima (ja kolmapäeval ootab mind veel hambaarst).
Puhketoas tuli auto ning mootorituli korra ülemustega jutuks. Juhataja ütles, et ma hull olen, et põleva mootoritulega sõidan. Aaaga mis ma siis tegema peaksin? Ütles, et ma jätaks auto ööseks sinna parklasse ja ta viib mu ise trenni (sõidab niikuinii sealt kaudu koju). Ja nii oligi.
No comments:
Post a Comment